top of page

עד כמה אתם מוכנים להשקיע בעצמכם?


עד כמה אתם מוכנים להשקיע בעצמכם?

לאחרונה פנו אלי מספר חברים ושאלו אותי מתי אני פותח את המחזור הבא של הסדנה?

אהבתי את הדמוי של אחד הפונים "אתה בספר שלך נתת לנו דוגית לחצות אתה את נהר החיים שלאחר גיל היציאה לפנסיה. כשקראתי את הספר הרגשתי שזו הייתה מתנה משנת חיים עבורי, אבל עבר זמן ועכשיו אני מרגיש כמי שיש לו את הדוגית אך עדיין חסרים לו המשוטים.

גיליתי כי זה לא כל כך פשוט כמו שאומרת הסיסמה של נייק - “just do it” אני זקוק למשוטים שלא יאפשרו לזרם הרגלי החיים שלי לשטוף אותי לעבר הזקנה".

אהבתי את הדימוי הזה מאחר ואני מודע לכך שהספר 'עת התבונה – הגיל החדש בחיי האדם' נותן את הבסיס ומצביע על הכוון כיצד ניתן לחיות את החיים שלאחר גיל הפנסיה כתקופת חיים חדשה – תקופת התבונה ולדחוק את הזקנה עד לסוף החיים ממש, וזה לא מעט, אך זה לא מספיק למי שרוצה להפוך מעתה את זה לפרקטיקה החדשה של החיים שלו.

יש לי כבר ניסיון לא מועט בהדרכת סדנאות הקנייה של "המשוטים" האלה ודווקא משום כך אני מהסס לפתוח מחזור נוסף לפני שאבדוק כמה מכם אכן רוצים ומוכנים לאתגר הזה. והפוסט הזה נועד לכם ולי לבחון זאת.

הסדנה מבחינתכם תחיה עבודה על עצמכם ברמות שלא הכרתם, עבורי סדנה כזו היא אחריות כבדה הכרוכה במאמצים לא פשוטים. שכן, על מנת לוודא שהמטרה הזו תושג, אני צריך להשקיע בהכרה אישית של נקודות העוצמה והחולשה האישיים והמאווים של כל משתתף ולהנחות אותו אישית מתוך הכרות מעמיקה כזו.

זו היא סדנה שנמשכת כחודש ימים וכוללת ארבעה מפגשי למידה ותרגול בני כארבע שעות כל אחד, והתנסות אישית בין המפגשים להטמעת החומר הנלמד. בסדנה הזו ההתחייבות להתמקדות לא רק בלימוד ידע חדש, אלא בעיקר בלמידה על ידי עשיה. למידה על ידי התנסויות, כישלונות... ושוב התנסויות...

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כשאנחנו מקיפים את עצמנו בחבורת אנשים שכמונו רוצים להפיק את הווריאציה הטובה ביותר של עצמם ומאתגרים אותנו להעז ולהתקדם קדימה במסע ההתנסויות והגילויים שלנו. זה מאוד חשוב להצלחתנו.

על כן, זו תהיה סדנה מאוד אינטימית. מספר המשתתפים בה לא יעלה על 10 עד 12. אלה ייבחרו בקפידה על מנת לאפשר לכל משתתף לחוש בה את הביטחון הנדרש על מנת להעשיר את עצמו לא רק דרכי, אלא גם דרך ההשתתפות בהתלבטויות של חברי הקבוצה האחרים - בבחינת "כולנו ביחד וכל אחד לחוד".

זה מחייב מצידי להקדיש לא רק חודש שלם של הדרכה אינטנסיבית וליווי אישי וקבוצתי. אלא גם לבצע תהליך מיון מוקדם שיבטיח את ההתאמה של כל המשתתפים. לכן, הנכונות שלי לקיים את הסדנה תהיה תלויה בתשובות שלכם לפוסט זה.

אז אם את או אתה רוצים ורואים עצמכם כמתאימים להשתתף בסדנה אני מבקש מכם שתמלאו את טופס הרשמה בקישור הזה.

גם לגבי המועד אינני "סגור" עדיין. ההצעה שלי היא לקיים את פגישות הלמידה בימי חמישי של ארבעת השבועות העוקבים 9.1, 16.1, 23.1 ו- 30.1 משעה 17:00 ועד 21:00. אך אם המועדים האלו אינם מתאימים לכם העבירו לי את הצעתכם ואשתדל להתחשב בכם.

לאחר שאקבל את תשובותיכם אני מתחייב לקיים שיחה טלפונית קצרה עם כל אחד ואחת מכם ובעקבות סדרת השיחות האלה אחליט סופית האם לקיים את הסדנה ובאיזה מועד.

ממתין לתשובותיכם,

צבי לניר.

bottom of page